FAQ
Zijn alle producten op voorraad?
Wij streven er naar om  alle artikelen op voorraad te hebben. Toch kan het voorkomen dat een product tijdelijk niet op voorraad is. De voorraadindicatie bij het product staat dan op rood. Mocht je dit artikel toch graag willen bestellen, dan kan dat. Je kunt contact met ons opnemen en informeren naar de verwachte leverdatum (we bestellen op zo'n regelmatige basis bij Grimm's dat de levertijden soms een aantal dagen is). Vervolgens kun je de keuze maken om te bestellen of niet. 

Ik wil graag een uitverkocht product bestellen, hoe doe ik dat?
Je wilt bestellen maar de voorraadindicatie staat op rood. Op dat moment is dat product dan niet in voorraad maar in bestelling bij de leverancier. Zie hierboven voor de opties indien je toch graag wilt bestellen.

Waarom is het artikel ineens uitverkocht wanneer ik wil betalen?
De artikelen in jouw winkelmandje worden voor je gereserveerd als je een afgeronde bestelling hebt voldaan. 
Het is theoretisch mogelijk dat meerdere klanten hetzelfde laatste artikel aan het bestellen zijn. Net als in een echte winkel kan er maar één iemand met het artikel naar huis gaan, namelijk degene die als eerste betaalt.
 
Waarom worden de artikelen die in je mandje zitten niet gelijk voor je gereserveerd? Er zijn heel veel winkelende en kijkende klanten die hun mandje vullen maar nooit gaan afrekenen. Het zou jammer zijn dat de artikelen in deze achtergelaten winkelmandjes allemaal als verkocht zou worden gezien. Deze mandjes worden na een tijdje automatisch geleegd zodat de voorraad in de shop ook de echte voorraad is.

Kan ik een uitverkocht artikel reserveren?
Nee, reserveren kan niet. Wel kun je vooraf aan ons een mailtje sturen en kunnen wij je informeren over de leverdatum van het artikel. Dan kun je alsnog het uitverkochte artikel bestellen en verzenden wij zodra het binnen is.

Ik wil een bestelling afhalen, kan dat?
Ja, na betaling via de webshop kun je jouw bestelling afhalen, het afhaaltijdstip gaat in overleg (mail ons via
het contactformulier). 
Kies (nadat je besteld hebt) in het winkelwagentje bij 'leveringsopties/extra opties' voor 'afhalen op afspraak (geen verzendkosten)'. 

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Zodra de betaling bij ons ontvangen is, verzenden wij jouw bestelling binnen 1-2 werkdagen . De bestelling is dan in principe een werkdag onderweg. De verzending van de standaardpakjes <50 euro gebeurt door DHL (naar een servicepunt; 2 werkdagen). Bestellingen vanaf 50 euro worden binnen NL GRATIS verzonden met DHL naar een afhaalpunt of huisadres. Wij versturen geen pakketpost naar postbusnummers, antwoordnummers en NAPO-adressen.

Waarom verzenden jullie soms met plastic? Dat is toch niet echt milieuvriendelijk?
Daar heb je natuurlijk een punt.
Bij het verzenden letten we er in de eerste plaats op dat de producten goed verpakt worden. Met aandacht verpakken maakt de kans op beschadigingen tijdens het transport het kleinst. We kunnen wel zeggen dat het overgrote gedeelte van al ons verpakkingsmateriaal door ons hergebruikt wordt, dus ook het plastic (meestal verpakkingsmateriaal van onze leverancier).  


Ik wil graag een artikel retour zenden, hoe werkt dat? 
Hier lees je alles over onze retourzendingen.

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Mocht je onverhoopt een klacht hebben, neem dan per mail contact met ons op. Vermeld jouw factuurnummer, het artikel waar de klacht over gaat en omschrijf de klacht zoveel mogelijk. Als je zelf nog geen foto's hebt meegestuurd, zullen wij je vragen foto's te sturen zodat we de situatie zo goed mogelijk kunnen beoordelen. Wij zullen daarna met je verder kijken hoe we het gaan oplossen.

Zit er garantie op mijn bestelde artikel?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij jou zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Wat voor een soort verf en olie wordt gebruikt bij de producten van Grimm's houten speelgoed?
Alle verf en olieen die gebruikt worden zijn gecertificeerd volgens de EN 71 en CPSIA/ASTM 963 richtlijnen.
Ze zijn aanbevolen voor het gebruik op kinderspeelgoed en ongevaarlijk voor de gezondheid van uw kind of baby.

Waarom ruiken mijn gekochte producten van Grimm's zo sterk? Grimm's gebruikt voor hun natuurlijke houten produkten een mix van verschillende natuurolieen. De sterke lucht is typisch voor natuurlijke lijnzaadolie die overigens compleet ongevaarlijk is. De geur verdwijnt na verloop van tijd.

Hoe kan ik mijn Grimm's producten het beste verzorgen?
Heel simpel met een sopje (met groene zeep of een ander natuurlijk schoonmaakmiddel). en een vochtige doek om het produkt mee schoon te maken. Droog het produkt daarna wel meteen. Dompel het produkt niet onder water of compleet in een sopje. Gebruik geen chemische reinigingsmiddelen of heet water. 

Waarom krijg ik de mast zo moeizaam in de zeilboot?
Hout zal van nature wat uitzetten of inkrimpen. Dat kan betekenen dat je de mast van de zeilboot wat moeizaam in het gaatje van de boot kan steken. Gebruik in dat geval een hamer en tik voorzichtig de mast in het gaatje. Herhaal dit een paar keer en het gaatje zal iets groter worden, zodat de mast er met de hand in gezet kan worden.

Mijn product is niet 'strak' geverfd en soms zie ik een zwart plekje op het hout, hoe komt dat?
Bij Grimm's wordt het overgrote deel van de producten handmatig geverfd/beschilderd. Hierdoor kunnen identieke producten heel minimaal van elkaar verschillen. Elk product is hierdoor uniek. Ook blijf je bij bijna alle producten heel licht de mooie nerfstructuur van het hout zien (nerfdoorlatend geverfd). En heel soms zie je nog een noestje of een klein zwart plekje van iets dat in het hout zit. Het is en blijft in alle opzichten een echt uniek natuurlijk ecoproduct van FSC hout dat je koopt.



 

Er zijn geen FAQ categorieën beschikbaar.


| Meer